När du handlar hos oss

Lagerstatus

Varor som är markerade med “I Lager” är varor som vi alltid försöker att ha på lager. Även dem kan ta slut då vårt lager inte är obegränsat och vår uppdatering på hemsidan sker manuellt så ibland stämmer inte lagersaldot. Vi reserverar oss för felskrivningar och först när vi bekräftar ordern som färdigbehandlad har vi definitiv information om tillgång av produkter på din beställning. Varor som vi inte har på lager eller som tagit slut kommer oftast hem inom 2-5 dagar. Skulle varan vara slut en längre tid kontaktar vi dig om hur långt bort i tiden den är. Rör det sig bara om någon dag så skickar vi den samma dag som den kommer in. Vi reserverar oss för att tillverkaren uppdaterar sina varor under säsongen. Det kan förekomma att bilden över beskrivningen på hemsidan inte stämmer och i så fall är det en nyare variant av varan som levereras. Om du vill avbeställa din order måste du komma i kontakt med oss innan vi skickat din beställning annars kommer fraktavgift dras.

Vem levererar: Vi skickar brev och paket med Postnord och DHL. När vi bokar ditt paket i vårt system får du ett mail med kolli-nummer så att du kan följa paketet. När paketet kommer till ditt utlämningsställe får du avisering via mail eller SMS. OBS! Därför är det viktigt med mobilnummer. Större försändelser, till exempel cyklar skickas endast med DHL.

Leveranstid

Vi gör vårt bästa för att du som kund skall få dina varor så fort som möjligt. Har vi varorna som du beställt på lager så skickas dom så fort det bara går och vi tar beställningarna i turordning. De beställningar som kommit in före 11.00 behandlas samma arbetsdag. Om du väljer leverans “hämtas i butik” får du ett meddelande via mail när du kan hämta upp dina varor. Är den vara du beställt slut på vårt och våra leverantörers lager meddelar vi dig detta så fort vi kan. Cyklar levereras monterade och justerade av oss, pedaler är ej monterade, framhjulet är inte påmonterat på Racer och MTB och styret är vridet eller av. Cyklar som finns på lager levereras oftast 1-3 arbetsdagar efter beställningen. Alla leveranstider är räknat på arbetsdagar, måndag till fredag.

Leverans

Vi skickar brev och paket med Postnord eller DHL. När vi bokar din frakt i vårt system får du ett mail med kolli-nummer så att du kan följa paketet. När paketet kommer till ditt utlämningsställe får du avvisering via mail eller SMS. OBS! Därför är det viktigt med mobilnummer. Större försändelser, till exempel cyklar skickas med DHL.

Hämta i butik

Om du vill slippa fraktkostnaden går det bra att hämta varorna på Erlan Cykel & Sport i Varberg. Välj “Hämta i butik” som frakt innan du betalar, välj betalsätt och slutför betalningen. Du får sedan ett mail så fort dina varor är klara för upphämtning.

Betalning

Du kan betala tryggt och säkert med Klarnas fakturatjänst (fakturera mig). Du får då hem dina varor innan du betalar dom och du behöver inte lämna ut ditt kortnummer. Via detta betalningssätt kan du handla upp till 4000kr. Köpvillkoren för detta är att du betalar varan + frakten + 29kr i avgift inom 14 dagar (Obs! 14 dagar från att vi skickat varan) Vid försenad betalning tar Klarna ut en påminnelseavgift på 50kr samt dröjesmålsränta med 24% + gällande referensränta. Sedvanlig kreditprövning görs av Klarna och leveransen görs endast till folkbokförd adress. För mer information kontakta Klarna 08-58612600 vardagar mellan kl 08.30 – 20.00 och helger kl 10.00-17.00.

Det går att delbetala köpen via klarna på erlan.se. Med detta går det att handla upp till 50000kr.Du kan läsa mer om villkoren på https://www.klarna.com/se/villkor/. Du kan när som helst under Delbetalningstiden betala hela kvarvarande skulden. Man kan även ringa Klarna.se på 08-58612600 vardagar mellan kl 08.30-20.00 eller helger kl 10.00-17.00.

Bytes- och returrätt

Full bytes- och returrätt inom 14 dagar: Om du vill byta en vara du köpt, kontaktar du oss via mail och vi skapar en returfrakt som du kan skriva ut hos ombud. Vi återbetalar därefter varan och drar av kostnaden för returfrakten. Därefter skapar vi en ny order med den nya artikeln och skickar så fort kostnaden är korrigerad. Underkläder, hygienartiklar och livsmedel/kosttillskott kan ej returneras. Varor som vi tas från leverantörs lager och inte ingår i vårt ordinarie sortiment kan ej returneras. Vill du lämna tillbaka varorna du köpt så gör du på samma sätt som ovan. Alla varor som skickas tillbaka måste vara emballerade i originalförpackningen, hela och oanvända och i båda fallen står du själv för kostnader i samband med returfrakterna. Obs. Frakt- och faktura-avgifter återbetalas inte. En administrationsavgift kan ut gå för retur av cyklar och komplexa varor som kräver extra hantering eller inspektion.

Kontakta oss via mail: webshop@erlan.se

Reklamationer och garantier

Garanti omfattar fabrikations och materialfel och gäller själva varan, inte eventuella följdskador. Samtliga varor omfattas av ett års garanti. Garantin på cyklar är 1 års fabriksgaranti + 2 års reklamationsrätt, räknad från inköpsdatum. Alla garanti-reparationer skall utföras av erlan.se eller godkännas av oss innan dessa utförs av annan verkstad/handlare. Så här gör du: Kontakta oss på mail med en beskrivning på felorsaken och ditt ordernummer samt ett telefonnummer som vi kan nå dig på dagtid.

Frakt

Vi har erbjudande fri frakt på ordervärden över 2000kr tillsvidare.

Ordinarie priser är följande:

Fraktklass: A = 69kr fraktavgift.
Fraktklass: B = 99kr fraktavgift.
Fraktklass: C = 149kr fraktavgift.
Fraktklass: D = 199kr fraktavgift.
Fraktklass: E = 279kr fraktavgift.
Fraktklass: F = 495kr fraktavgift.
Fraktklass: G = Fraktfri leverans.

Paket som inte hämtas ut och går i retur till oss tar vi ut en kostnad av 250 kr för. Vi reserverar oss för fel info i text eller bild och att lagerstatus på utgående varor kan vara fel.